Fejfájás

A fejfájás napjainkban nagyon gyakori probléma, és nem is gondolnánk, hogy a fájdalom gyökere sok esetben a rossz testtartás. A nem megfelelő, úgynevezett hanyagtartást kísérő izomegyensúly-zavar kóros izomfeszülést válthat ki, mely feszítő, nyomó fejfájást okoz. Ez a probléma rendkívül jellemző az irodai, ülő munkát végzők körében. Általában a tartós nyak- és  tarkómerevség következménye a fejfájás, mely elsősorban a tarkó, halánték és a homlok tájékán jelentkezik.

Fejfájás tünetei: a konkrét fej-és nyakfájdalmon túl, a hányinger, szédülés, fülcsengés, fülzúgás esetében is gyakran a tünetek izomeredetű problémákra vezethetők vissza.

Fejfájás kezelése: Tünetek feltérképezése után, a mozgásterjedelemre, izomerő funkciókra vonatkozó alapos vizsgálatot követően személyre szabott, egyéni terápiát állítunk fel mely a következőket tartalmazhatja:

• nyaki gerinc mobilizáció
  • megfelelő izomcsoportok nyújtása és erősítése
  • nyaki és vállövi izomzat lazítása, masszázsa
  • helyes testtartás tanítása, munkahelyi, irodai  környezet megfelelő ergonómiai kialakítása,

Állkapocsízületet érintő problémák

Az állkapcsi fájdalmakat legtöbb esetben az állkapocs ízülettel kapcsolatos problémák okozzák. Az állkapocs ízület az állkapcsot köti össze a koponyával, és ez a rendkívül komplex ízület gyakran begyulladhat.  Az állkapocs probléma általában nem egy konkrét okra vezethető vissza, hanem számos tényező együttes hozzájárulása okozza. Autóbaleset utáni trauma, fokozott stressz, állkapocs szorítás, fogcsikorgatás, mind tartós izom egyensúlyzavart okozhatnak az állkapocsban.

Tünetek: Visszatérő fejfájás, állkapocs ízület kattogása, pattogása, (evés közben), merev szájtartás, szájzár, vagy akár fogfájás is utalhat állkapcsi problémákra. Hallószervi panaszok, fülcsengés, hallási zavarok is sok esetben kapcsolhatók állkapcsi diszfunkciókhoz.

Rendelőnkben a vizsgálatot követően a kezelés az egyszerű tanácsadást, és a speciális gyakorlatokra épülő komplex terápiát is magában foglalhatja. A kezelések a következők lehetnek:

• Ultrahang-, elektro-, illetve hőterápia.
  • Állkapocs mobilizálás
  • Ergonómiai tanácsadás

Állkapocsízületi terápiánkról bővebben is olvashat itt.

Foglaljon időpontot nálunk!Egyszerű és gyors foglalási rendszer.

foglalás
Foglaljon telefonon! +36 70 329 3970