Boka

- Achilles-ín gyulladás

- sarokfájdalom

- szalagszakadás/ instabilitás

Az Achilles-ín gyulladása a vádli és az Achilles-ín túlterhelése, vagy gyakori sérülése következtében kialakuló probléma. Az achilles-ín gyulladást általában azok a sportok hozzák elő, amelyek fokozottabban igénybe veszik a vádlit (pl. futás, ugrálás), de gyakran kialakulhat nem sportolók között is, például hosszabb kirándulás után. Achilles-ín gyulladás, nyomás hatására, kényelmetlen, a saroknál szorító cipő hordása esetén is kialakulhat.

Az achilles-ín gyulladás tünetei:

Fájdalom a sarok hátsó részén, vagy az ín mellett, mely általában terhelésre jelentkezik. Nyomás esetén élesebb fájdalom tapasztalható. Főleg hosszabb inaktivitás utáni első lépéseknél érezhető erősebben (reggel vagy ülés után). Jellemző az izomzat és a boka rugalmatlansága, merevsége.

Achilles-ín gyulladás kezelése:

• az egyik leghatékonyabb módszer az ultrahang kezelés (UH), mely gyorsan elmúlasztja a gyulladást.
  • akut gyulladás esetén hideg-borogatás
  • excentrikus tréning
  • stretching
  • kinesio tape segítségével tehermentesíteni, stabilizálni lehet a fájdalmas inat

A sarokfájdalomnak sok oka lehet, de leggyakrabban a testsúly helytelen eloszlása miatti túlterhelt sarokcsont és a megvastagodott talpi kötőszövet okozza. Ez kialakulhat a nem megfelelő cipőhasználat, túl sok állás, vagy a rossz testtartás miatt is. Jellemző a terhelésre jelentkező fájdalom a sarokcsont területén, a talpi részen, vagy az Achilles-ín környékén. Egy idő után a terhelés okozta irritáció miatt sarkantyú alakulhat ki ezen a területen, ami még fokozhatja a panaszokat.

Sarokfájdalom kezelése:

• sarokcsont mobilizáció
  • talpizomzat-tréningje, talpboltozatok helyreállítása
  • testsúly-eloszlás javítása
  • stretching

A sarokfájdalom kezeléséről ITT olvashat még részletesebben.

A boka sérülései, a bokaficam, rándulás a leggyakoribb sportsérülések közé tartoznak. A boka általában ugrás utáni földre érkezéskor fordul ki, és a baleset mértékétől függően sérülhetnek a szalagok, de akár a csont is. A sérülés duzzanattal, fájdalommal, bevérzéssel jár, a végtag gyakran nem terhelhető, és a mozgások is fájdalmasan beszűkülnek.

Bokaficam, rándulás kezelése:

A pontos orvosi diagnózis után a kezelés menete függ a sérülés súlyosságától. A sérülést követően a végtag tehermentesítése, pihentetése ajánlott. Hideg-borogatással, rugalmas fáslival csökkenthető a fájdalom és a duzzanat. A gyulladás csökkenése után a korai rehabilitáció megelőzheti a hasonló sérülések kialakulását.

• gyulladás-csökkentés fizikoterápiával
  • boka brace viselése
  • izomerősítés
  • proprioceptív tréning
  • kinesio tape ragasztás

Gyakori szalagsérülés az ízület instabilitásához vezethet, ami azt jelenti, hogy sokkal könnyebben jöhet az újabb bokasérülés. Az izomzat erősítésével, proprioceptív tréninggel, kinesio tape technikával a stabilitás fokozható, csökkenthető a bokasérülés valószínűsége.

Foglaljon időpontot nálunk!Egyszerű és gyors foglalási rendszer.

foglalás
Foglaljon telefonon! +36 70 329 3970