Nyújtás (stretching) fontossága Itt a nyár, megkezdődtek a szabadságok, sokan nyaralunk, talán van időnk a sportra is. Attól, hogy most nincs mellettünk edző vagy gyógytornász, még figyeljünk arra, hogy elvégezzük a bemelegítő és nyújtó gyakorlatokat is!

Sokan bohóckodásnak, vagy egyenesen lányosnak tartják a stretching gyakorlatokat. Miért van ez, és miért követ el nagy hibát, aki szintén így gondolja?

Nem azért kell nyújtanunk, mert balerinák szeretnénk lenni.

Az izomfejlődés és a sérülésmegelőzés szempontjából is kiemelkedő fontosságú, hogy az izmok rugalmasak, megnyújthatóak legyenek, így az ízületek a megfelelő mozgástartományban tudjanak működni. Ha egy izom nem elég rugalmas, megfelelő összehúzódásra sem képes, ami az izomerő és a teljesítmény róvására mehet. 

Nyújtásról a munkába való visszatérés után se feledkezzünk meg, ha huzamosabb ideig ugyanabban a testtartásban dolgozunk. Ilyenkor is fontos, hogy az igénybevett, rövidült izmokat a megfelelő bemelegítő gyakorlatok után megnyújtsuk, hogy elkerüljük a rossz ergonómia miatti panaszokat, ellensúlyozzuk a tartáshibákat.

Látogass el hozzánk, a Budapestfizioba egy állapotfelmérésre! Személyre szabottan megbeszéljük, hogy Neked mely izmokat és hogyan szükséges nyújtanod.


Rendelőnk május 4-től ismét megnyílik. Egyelőre a 65 év alatti pácienseinket tudjuk csak fogadni.  Egy nap kizárólag egy terapeuta rendel, és minden páciens után minimum fél óra szünetet tart. A szünetben alapos szellőztetés, fertőtlenítés történik. Fontos, hogy az alábbi linkre kattintva a felsorolt szempontokat figyelmesen olvassák el, bejelentkezés előtt:

https://www.budapestfizio.hu/hu/kapcsolat/

Az online gyógytorna-konzultációnk továbbra is működik!